1. Dönts, a változás mellett! 2. Hidd el, hogy képes vagy rá! 3. Legyen célod, tegyél érte minden nap!

Triacto - Három Lépés

Triatlon szezon előtti célok

2016. január 13. - Triacto

Messze még a nyár, és ilyenkor nem nehéz elveszíteni a motivációnkat. Távoli még a fő versenyünk, hideg is van, a szél is fúj, kinek van kedve ilyenkor edzeni?!? „Igazán nem árthat, ha kihagyom ezeket a barátságtalan, borongós, téli napokat, esetleg néhány hét pihenő is belefér, aztán majd tavasszal beleadok apait-anyait.” – nyugtatgatjuk ilyenkor magunkat. De a téli álmot hagyjuk meg a medvéknek, lépjük át a komfortzónánkat, és kerekedjünk fel a mínuszok ellenére is, hiszen a tél kiváló időszak az alapozóedzésekhez!
Ami pedig a motivációt illeti: ilyenkor nagy segítségünkre lehet, ha kitűzünk részcélként magunk elé kisebb tavaszi versenyeket. Lehet ez egy futó- vagy kéttusa verseny, vagy később - de még a triatlon szezon előtt - egy duatlon vagy kerékpár verseny. (Időfutam verseny előnyben, itt nem valószínű, hogy bukásba keveredik az ember, és kockáztatna egy sérülést, ami meghiúsítaná a későbbi fő versenyünket).
Ezek a megmérettetések visszajelzésként is remekül szolgálnak, hogy hol is tartunk pontosan a felkészülésben a fő versenyünk felé vezető úton. Így időnk is marad még bőven az esetleges hiányosságok korrigálására.

1. Futóversenyek:

Remek lehetőséget adnak, hogy akár a későbbi fő triatlon versenyünkön tervezett tempónkat belőjük. A rövidebb futóversenyek pedig kiválóan alkalmasak a gyorsaságunk felmérésére.
Ilyenkor újonnan vásárolt versenycipőnket is letesztelhetjük éles körülmények között, hogy ne az első komoly versenyünkön érjen esetleg meglepetés.

2. Kerékpárversenyek, időfutam versenyek: 

Ahogy arról már volt szó, az időfutam versenyeket előnyben részesítjük, a jelentősen kisebb bukásveszély miatt. Sajnos a mezőnyversenyek nagyon vegyes tudásbeli összetétele ugyanis sokszor rejti magában a baleset, az esés veszélyét. Márpedig egy csúnya sérülés a fő versenyünk előtt pár héttel keresztülhúzhatja akár egy egész év kemény munkáját. A mezőnyversenyt tehát (mi is tudjuk, nehéz megállni)ha lehet, hagyjuk meg a kerékpárosoknak. Viszont az időfutam versenyek azon felül, hogy remek lehetőséget nyújtanak egy erős edzésre (ha szerencsénk van, útbiztosítás mellett), kiváló alkalom az ideális időfutam, versenypozíció beállítására.

du3.JPG

3. Duatlon versenyek (futás-kerékpár-futás):

Egy karnyújtásnyira a triatlontól! Ezzel tudjuk a legjobban szimulálni, mi is vár majd ránk egy triatlon versenyen. Legalkalmasabb hely a későbbi versenyfelszerelésünk tesztelésére, a beállítások véglegesítésére. A depózás (váltás a két sportág közt) gyakorlására is kiváló. Lehet, hogy az első triatlon versenyünkön nem ezen fog múlni minden, de sok időt és energiát spórolunk magunknak, ha a depózást is profin begyakoroljuk. Így nem a fő versenyünkön szembesülünk kellemetlen meglepetésekkel.

du2.JPG

 

További jó felkészülést mindenkinek!

 

Triacto - Három Lépés csapata

A bejegyzés trackback címe:

http://triacto.blog.hu/api/trackback/id/tr258268832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.